دستگیری مالک تلگرام و احتمال زندان برای پاول دوروف

dy4p6M17197353606396_b

منابعی به خبرگزاری فرانسه (AFP) اطلاع دادند که مدیرعامل #تلگرام ، #پاولدوروف ، قرار است روز یکشنبه پس از #دستگیری در فرودگاهی در پاریس به اتهاماتی مرتبط با اپلیکیشن پیام‌رسان بسیار محبوبش، در دادگاه حاضر شود. روسیه پس از دستگیری این میلیاردر فرانسوی-روسی ۳۹ ساله در فرودگاه لو بورژه در شب شنبه، فرانسه را به «امتناع از همکاری» متهم کرده است. یک منبع نزدیک به پرونده گفت که دوروف از باکو، پایتخت آذربایجان، وارد شده بود. دفتر OFMIN فرانسه، که مسئول پیشگیری از #خشونتعلیه_کودکان است، در یک تحقیق مقدماتی در مورد اتهامات مربوط به کلاهبرداری، قاچاق مواد مخدر، آزار و اذیت اینترنتی، جرم سازمان‌یافته و ترویج تروریسم، برای دوروف حکم بازداشت صادر کرده بود.

دوروف متهم به عدم اقدام برای جلوگیری از استفاده مجرمانه از پلتفرمش است.

یکی از محققان که از اینکه دوروف با علم به این که تحت تعقیب است به پاریس پرواز کرده، ابراز تعجب کرده بود، گفت: «همین برای مصونیت تلگرام کافی است».

مقامات روسی اعلام کردند که درخواست دسترسی به دوروف را داده‌اند، اما پاسخی از فرانسه دریافت نکرده‌اند.

سفارت روسیه در پاریس در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری ریانووستی گزارش شد، گفت: «ما بلافاصله از مقامات فرانسوی خواستیم دلایل این بازداشت را توضیح دهند و خواستار حفاظت از حقوق وی و اعطای دسترسی کنسولی شدیم. تاکنون، طرف فرانسوی از همکاری در این زمینه خودداری می‌کند.»

ایلان ماسک در حمایت از دوروف، هشتگ #FreePavel را منتشر کرد و در توییتی به زبان فرانسوی نوشت: «Liberté Liberté! Liberté؟» (آزادی آزادی! آزادی؟).

رابرت اف. کندی جونیور، نامزد سابق ریاست جمهوری آمریکا، نیز در X نوشت که «نیاز به حفاظت از آزادی بیان هرگز اینقدر ضروری نبوده است».

این اپلیکیشن پیام‌رسان رمزگذاری‌شده که مقر آن در دبی است، خود را به عنوان جایگزینی برای پلتفرم‌های متعلق به ایالات متحده معرفی کرده که به دلیل بهره‌برداری تجاری از داده‌های شخصی کاربران مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

تلگرام تعهد داده که هرگز اطلاعات کاربران خود را فاش نکند.

در یک مصاحبه که در ماه آوریل که با مجری برنامه‌های گفت‌وگوی راست‌گرا، تاکر کارلسون انجام شد، دوروف گفت که ایده راه‌اندازی یک اپلیکیشن پیام‌رسان رمزگذاری‌شده را پس از اینکه برای شبکه VK تحت فشار دولت روسیه قرار گرفت، به دست آورد.

او گفت که پس از آن تلاش کرد تا در برلین، لندن، سنگاپور و سانفرانسیسکو ساکن شود، اما در نهایت دبی را که به خاطر محیط کسب و کار و «بی‌طرفی» آن تحسین کرده بود، انتخاب کرد.

دوروف به کارلسون گفت: «مردم استقلال را دوست دارند. آن‌ها همچنین حریم خصوصی، آزادی، و بسیاری از دلایل دیگر که باعث می‌شود کسی به تلگرام مهاجرت کند را دوست دارند».

او در آن زمان اعلام کرد که این پلتفرم بیش از ۹۰۰ میلیون کاربر فعال دارد.
با استقرار خود در امارات متحده عربی، تلگرام خود را از قوانین تعدیل محتوا در زمانی که کشورهای غربی به پلتفرم‌های بزرگ فشار می‌آورند تا محتوای غیرقانونی را حذف کنند، محافظت کرده است.

تلگرام اجازه ایجاد گروه‌هایی با حداکثر ۲۰۰,۰۰۰ عضو را میدهد که باعث شده است متهم به تسهیل انتشار اطلاعات نادرست به صورت ویروسی و همچنین انتشار محتواهای #نئونازی، #پدوفیلی، #توطئه‌گرایانه و #تروریستی شود.

رقیب تلگرام، واتساپ پس از آنکه متهم به تسهیل انتشار اطلاعات نادرست در هند شد که منجر به حملات دسته‌جمعی شد.، در سال ۲۰۱۹ محدودیت‌هایی در ارسال پیام به صورت جهانی اعمال کرد…

خبرنامه دنیای تراشه

با عضو شدن در خبرنامه چیپست، به ما اجازه می دهید تا در هنگام رویدادهای مهم، به سرعت شما را در جریان بگذاریم :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *