کسب درآمد از انواع سایت ها

کسب درامد از سایت -هدر

[vc_row][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]

کسب درآمد از بستر وب

همیشه کسب درآمد از طریق اینترنت راحت ترین راه بوده و همینطور ادامه پیدا میکند این مسئله ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد و مهم ترین دلیل آن میتواند این باشد که یک سایت میتواند با تمام گروه های سنی و هر طبقه اجتماعی سر و کار داشته باشد.

کسب درآمد از طریق یک سایت شاید زمانی غیر ممکن به نظر میرسید بود اما میلیون ها معاملات اینترنتی در روز و خرید هایی که هر روز تعدادشون بیشتر از روز های قبلشون است این تفکر را از  ذهن دور کرده و افراد زیادی هر روز یک کسب و کار اینترنتی را راه اندازی میکنند.
تجربه ویروس کرونا در دنیا نشان داد که تقریبا هیچ چیزی مانع کسب و کار اینترنتی نیست و چه بسا برخی از تهدید ها به فرصت تبدیل شده اند.

ما انواع وب سایت داریم : سایت خبری ، ورزشی ، سیاسی ، فرهنگی ، فروشگاهی ، تبلیغاتی ، سازمانی و … و میخواهیم انواع روش های کسب درآمد از انواع وب سایت ها را در این مقاله بیاموزیم.

با چیپست همراه باشید

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5443″ img_size=”large” alignment=”center”][vc_column_text]

کسب درآمد از طریق سایت فروشگاهی

 میتوانیم بگوییم که بهترین و پر سود ترین روش درآمد زایی کسب درآمد از طریق یک سایت فروشگاهی است.

سایت های فروشگاهی به 3 دسته تقسیم میشود :

 الف)فروشگاه فروش محصولات فیزیکی ب)فروشگاه فروش محصولات دیجیتالی ج)فروشگاه خدماتی

برای شروع کسب درآمد از یک سایت فروش محصول فیزیکی شما باید در مرحله اول محصول داشته باشید تا بتوانید از فروش محصولات خود کسب درآمد کنید. این مدل کسب درآمد یکی از پر سود ترین کسب و کار ها در فضای اینترنت است. اگر محصول ندارید نگران نباشید شما برای تأمین محصول میتوانید بازار یابی انجام بدهید راه کم دردسر و پر سود برای کسانی که یک سایت فروشگاهی دارند ولی محصولی برای فروش ندارند هست به این صورت است که شما در سایت های فروش محصول که امکان بازار یابی دارند ثبت نام میکنید و کد مخصوص خود را برای فروش محصول دریافت و در سایت خود قرار میدهید تا مشتریان شما محصول مورد نظر خود را از بین محصولاتی که شما قرار داده اید انتخاب و خریداری کنند زمانی که این پروسه انجام میشود و مشتری از طریق سایت شما خرید خود را انجام میدهد به شما درصدی از اون پول تعلق میگیرد. خوشبختانه مارکت های آنلاین اکثرا در حال راه اندازی سرویس بازار یابی هستند.

مدل دوم یکی از بهترین و پرطرفدارترین فروشگاه آنلاین در فضای اینترنت است ، فروشگاه فروش محصولات دیجیتالی.شما در این فروشگاه نیازی به انبار ندارین ، نیازی به دفتر خاصی ندارید و چالش هایی که یک فروشگاه فروش محصولات فیزیکی داره رو شما در فروشگاه دیجیتالی تجربه نخواهید کرد شما تنها برای راه اندازی یک فروشگاه فروش محصولات دیجیتالی در اینترنت نیاز به یک وب سایت و امکانات لازمه برای راه اندازی فروشگاه را دارید. پس محصول چی؟ شما با چندین روش میتوانید محصولات فروشگاه خود را تأمین کنید : برای مثال ما میخواهیم روش های تأمین محصول برای یک سایت فروش آموزش را بررسی کنیم ، اولین روش بازار یابی که در بالا به آن پرداختیم دومین روش تولید محصول توسط خودتون هست شما میتوانید یک فروشگاه آموزشی راه اندازی کنید به این صورت که خودتون دست به کار بشید و در کاری که در آن تخصص دارید ایفای نقش کنید روش سوم به اینگونه است که شما میتوانید به تولید کنندگان آموزش پول بدهید تا برای فروشگاه شما محصول اختصاصی درست کنند البته روش های مختلفی وجود دارد برای تأمین محصول اما بهترین راه حل برای فروشگاهی که به تازگی شروع به کار کرده و محصولی ندارد روش های گفته شده است.

مدل سوم فروشگاه خدماتی میباشد که میتواند با مدل اول رابطه مستقیمی داشته باشد به عنوان مثال یک سایت فروش پکیج گرمایشی میتواند خدمات پس از فروش هم داشته باشد یعنی این فروشگاه هم فروش محصول فیزیکی دارد و هم خدمات البته مدل دوم فروشگاه هم میتواند خدمات داشته باشد ولی در فروشگاه فیزیکی خدمات نقش مهمی را دارند.

کسب درآمد از طریق سایت محتوایی

یک سری سایت هستند که در دسته محتوایی قرار میگیرند البته کسب درآمد از این دسته وب سایت ها کمی سخت است اما میتواند رضایت شما را با درآمد خوب از راه کم دردسر جلب کند.

سایت هایی مثل : سایت خبری ، ورزشی ، اشتراک ویدیو ، شبکه های اجتماعی ، سایت شخصی و بلاگ ها و دیگر سایت هایی که با موضوع غیر تجاری در حال فعالیت هستند از راه تبلیغات کسب درآمد میکنند.

کسب درآمد از طریق تبلیغات کمی شرایط خاصی را دارد و تبلیغات به دو دسته اصلی تقسیم میشود : تبلیغات بدون واسطه و تبلیغات واسطه ای ، تبلیغات بدون واسطه به اینگونه است که کاربر با شما ارتباط برقرار کرده و یکی از جایگاه های سایت شما را برای تبلیغات رزرو میکند و شما پول را کامل تحویل میگیرید ولی تبلیغات واسطه ای به اینگونه است که شما تبلیغات خود را از یک شرکت تبلیغاتی دریافت میکنید و شرکت واسطه درصدی از درآمد حاصل از تبلیغات شما را برمیدارد.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5444″ img_size=”large” alignment=”center”][vc_column_text]

انواع تبلیغات

تبلیغات میتواند انواعی داشته باشد : الف)بنری ب)نوتفیکیشن ج)همسان

تبلیغات بنری را شما ممکن است در اکثر سایت هایی که رفته باشید دیده باشید عکس های جذاب که کاربر مورد نظرش را به طرف خودش جذب میکند.

تبلیغات نوتفیکیشن به صورتی است که شما مجوز ارسال نوتفیکیشن یا پیام از طرف یک سایت میدهید تا محصولات جدید و یا تبلیغات دلخواه خود را برای شما حتی درزمانی که افلاین هستید ارسال میکند.

تبلیغات همسان یکسری تبلیغات مرتبط با موضوع سایت است که به صورت نوشته و در بعضی مواقع همراه با عکس در بین مطالب یا کنار سایت نمایش داده میشود.

پرداخت در تبلیغات چگونه است؟

پرداخت در تبلیغات میتواند به صورت ماهانه ، سالانه و یا شرایطی باشد.پرداخت ماهانه و سالانه به گونه ای است که شما یکی از جایگاه های سایت خود را اجاره میدهید و پرداخت شرایطی به صورتی است که دو طرف در مذاکره خود تعیین میکنند که به ازای 1000 بازدید و یا کلیک یک مبلغی باید پرداخت شود که انواع تبلیغات را با هم بیشتر بررسی میکنیم.

CPC/PPC  تبلیغات کلیکی : همانطور که از اسمش پیدا است پول به ازای کلیک بر روی تبلیغ یعنی برای هر کلیک هزینه داده میشود

CPA پرداخت در ازای خرید : این روش بیشتر برای سایت های فروشگاهی میباشد به گونه ای که کاربری که از سایت شما به سایت میزبان مراجعه کرده است اگر محصولی را خریداری کند سایت میزبان باید به شما مبلغی پرداخت کند

CPM پرداخت در ازای بازدید : این روش به گونه ای است که پرداخت درآمد به شرط به عنوان مثال 1000 بازدید بر روی بنر است

کسب درآمد از فروش اشتراک ویژه در سایت

روش بعدی کسب درآمد از فروش اشتراک ویژه در سایت است که این روش کم کم در بسیاری از سایت های ارائه دهنده خدمات مجازی و فروشگاه های آنلاین فروش محصولات دیجیتالی در حال رایج شدن است.

به عنوان مثال شما یک فروشگاه فروش محصولات وردپرس دارید شما میتوانید به مشتری های خود پنل های مدت دار با استفاده نامحدود بفروشید به صورتی که مشتری شما یک اشتراک ویژه یک ماهه خریداری میکند،او میتواند با آن پنل به مدت یک ماه محصولات شما را به صورت رایگان دانلود کند و این میتواند به سود شما باشد چرا که مشتری به جای اینکه 100 هزار تومن خود را برای خرید دو محصول هزینه کند و دیگر از شما خرید نکند برای یک ماه هزینه میکند و قطعا اون کاربر مشتری ثابت شما خواهد شد و برای تبدیل کابرتون به یک مشتری ثابت شما باید سایتتون رو همیشه فعال نگهدارید و محصولاتتون رو همیشه بروز کنید تا مشتری مشتاق تر از قبل از شما خرید های بیشتری انجام بدهد.

در این مقاله 3 روش قطعی و پر درآمد از انواع وب سایت هارا آموزش دادیم و امید واریم که لذت برده باشید و نهایت استفاده را ببرید.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”5445″ alignment=”center” style=”vc_box_circle_2″][vc_column_text]

مهدی جعفری تحلیلگر و کارشناس تکنولوژی

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

خبرنامه دنیای تراشه

با عضو شدن در خبرنامه چیپست، به ما اجازه می دهید تا در هنگام رویدادهای مهم، به سرعت شما را در جریان بگذاریم :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.