چرا انتخابات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مهم، پیچیده و حیاتی است؟

مظاهر مرجانی 1
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در whatsapp

چرا انتخابات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مهم، پیچیده و حیاتی است؟

قطعاً حضور حداکثری اعضای صنف در انتخابات آتی که امسال به صورت آنلاین برگزار می‌شود، بسیار حائز اهمیت بوده و رأی هر یک از اعضای این صنف می‌تواند تأثیر بسزایی در آینده آی‌تی و حتی اقتصاد آینده کشور داشته باشد.

مظاهر مرجانی، مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات پارمیس / انتخابات صنفی بخش خصوصی همواره برای صاحبان کسب‌وکارها بسیار حائز اهمیت بوده زیرا که تأثیر مستقیمی بر روی کسب‌وکار فعالان اقتصادی داشته است.

با توجه به توسعه روز افزون صنعت آی‌تی، این صنعت به عنوان یکی از صنایع زیر ساختی کشور تبدیل شده است و هر گونه توسعه در این بخش تأثیر مستقیمی بر روی توسعه اقتصاد جامعه خواهد داشت. صنعت آی‌تی هر روز با تغییرات و به‌روزرسانی های مداومی روبروست، تغییرات جدید تکنولوژی‌های نرم افزاری و سخت افزاری، تغییرات بنیادین در توسعه کسب و کارها مانند استارت‌آپ‌ها، تغییرات ساختاری در ارتباطات مانند ۵G، IOT و … که هر کدام می‌تواند سرمنشاء تغییراتی بنیادین در جامعه باشد. برای مثال به‌راحتی می‌توان تأثیر وجود نرم‌افزارهای مالی در عملکرد فعالان اقتصادی را نسبت به قبل از آن مشاهده کرد. به همین شکل می‌توان تأثیر سخت‌افزارهای جدید، اینترنت، خرید و پرداخت آنلاین و … را نیز اضافه کرد و با مقایسه ادوار گذشته به نقش شگفت انگیز صنعت آی‌تی پی برد.

اما متاسفانه با توجه نقش تاثیرگذار فاوا، این صنف همواره با چالش‌هایی رو‌به‌رو بوده است که دامنگیر فعالان این عرصه شده است. وضع قوانین دست‌وپاگیر بدون دخالت بخش خصوصی که گاهی حتی کسب‌و‌کارها را به تعطیلی کشانده است، وجود انحصارها و رانت‌های دولتی، قطع ناگهانی اینترنت، فیلترینگ، عدم حمایت‌ها در راستای تاب‌آوری شرکت‌ها تنها بخشی از این چالش‌هاست که گریبان‌گیر شرکت‌های این حوزه شده است که انتظار می‌رود سازمان نظام صنفی که مامنی برای فعلان فاوا است با حمایت دولت موانع را از پیش رویتوسعه این صنعت بردارند.

مظاهر مرجانی

جوان‌ها و یا پیشکسوتان؟


همواره در انتخابات نوگرایی و جوان‌گرایی به شعاری برای درخواست حضور بیشتر جوانان در مسندهای حکومتی و همچنین صنفی تبدیل شده است. عده‌ای بر این باورند مسندها باید در اختیار جوانان و نوگراها قرار گیرد و برخی نگاهی متفاوت به این موضوع را دارند، اما نباید از این مهم غافل شد که همانطور که جوانگرایی نمودی از پیشرفت تکنولوژی و توسعه بازارهای جدید است، استفاده از این سرمایه‌های اجتماعی بسیار ضروری است، اما در کنار آن باید از سرمایه‌های باتجربه نیز بهره برد، به عبارتی دیگر مطمنا حضور حداکثری جوانان در کنار با تجربه‌های صنف می‌تواند بهترین ترکیب برای دستیابی به افقی روشن در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات باشد.


چگونه می‌توانیم در رشد و اعتلای این صنف سهمی داشته باشیم؟


سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در ساختار فعلی‌اش نمایندگی طیف وسیعی از جامعه آی‌تی کشور از نرم‌افزار تا سخت‌افزار، از شرکت‌های قدیمی تا استارت‌آپ‌ها، از کلاسیک‌ها تا نوگراها، از تجارت الکترونیکی‌ها تا پرداخت یارها و ….، را برعهده دارد و به جرات می‌توان آن را پارلمان خصوصی آی‌تی کشور نامید. در نتیجه انتخاب هئیت‌مدیره‌ای که بتواند پاسخگوی نیازهای اکثریت اعضای آن باشد بسیار مهم و کلیدی است، چرا که هیئت‌مدیره جدید باید بتواند چتری فراگیر برای صنف باشد و کلیه اعضای صنف بتوانند نمایندگان خود را در هیئت‌مدیره جدید ببینند.

در واقع ائتلاف «نصر فراگیر» زاده همین نگاه و تفکر است و ما اعتقاد داریم ائتلاف نصر فراگیر با تقدیر از اقدامات انجام شده تاکنون و با آگاهی از کاستی‌های وضع موجود و همچنین با تکیه بر تجربه و دانایی، نوگرایی، استقلال و خودباوری به جوان‌های با انگیزه و دارای برنامه و پرهیز از هرگونه حاشیه، با ترکیبی منسجم از بدنه صنف و بخش خصوصی واقعی کارآفرین که خود صاحبان کسب‌وکار هستند و درد بخش خصوصی را به خوبی درک می‌کنند، به میدان آمده است تا با کمک تک‌تک اعضای این صنف پایه‌گذار تحول و فصل جدیدی در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران باشد.

قطعاً حضور حداکثری اعضای صنف در انتخابات آتی که امسال به صورت آنلاین برگزار می‌شود، بسیار حائز اهمیت بوده و رأی هر یک از اعضای این صنف می‌تواند تأثیر بسزایی در آینده آی‌تی و حتی اقتصاد آینده کشور داشته باشد و با این نگاه که حتی یک رأی می‌تواند در سرنوشت ما تاثیرگذار باشد، حضور پرشوری در این دوره از انتخابات داشته باشیم.

خبرنامه دنیای تراشه

با عضو شدن در خبرنامه چیپست، به ما اجازه می دهید تا در هنگام رویدادهای مهم، به سرعت شما را در جریان بگذاریم :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *