معرفی خودروی تمام برقی و هوشمند پول استار

Pol-star2
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در whatsapp

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

پول‌استار (Polestar)، بخش پرفورمنس ولوو، سرانجام از مدل 2 به طور رسمی رونمایی کرد. این فستبک جمع‌وجور تمام برقی سوئدی را می‌توان اولین رقیب واقعی برای تسلا مدل 3 به حساب آورد.

پول‌استار 2 مدل 2020 از دو موتور برقی بهره می‌برد که سبب شده این خودروی تمام برقی بتواند 402 اسب‌بخار قدرت و 660 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. پول‌استار 2 برای بازارهای خارج از چین به یک پک باتری 78 کیلووات ساعتی مجهز خواهد بود و می‌تواند طبق معیارهای سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA)، مسیری معادل با 443 کیلومتر را پیمایش کند.

 

قیمت پایه پول‌استار، 39,900 یورو تقریباً معادل با 45,000 دلار خواهد بود، اما در 12 ماه اول تولید پول‌استار 2، خرید آن با این قیمت امکان پذیر نیست. در این مدت، پول‌استار 2 فقط در نسخه ای ویژه تحت عنوان نسخه لانچ (Launch) عرضه خواهد شد که قیمت آن در آلمان 59,900 یورو و در ایالات متحده 63,000 دلار است.

همانطور که انتظار می‌رفت، پول‌استار 2 بر پایه پلتفرم ولوو موسوم به CMA ساخته شده، پلتفرمی که شاسی بلند جمع‌وجور ولوو یعنی مدل XC40 هم از آن بهره می‌برد. طبق ادعای پول‌استار، پک باتری که در قسمت کف خودرو نصب شده، باعث افزایش استحکام شاسی شده است.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5496″ img_size=”large”][vc_column_text]

پول‌استار پکیجی تحت عنوان پرفورمنس (Performance) هم به عنوان یک آپشن برای این خودروی برقی جدید ارائه می‌دهد که با اضافه کردن موارد زیر، سبب بهبود قابلیت‌های دینامیکی پول‌استار 2 می‌شود:

ضربه‌گیرهایی از برند سوئدی اوهلینز (Öhlins)

ترمزهایی از برند ایتالیایی برمبو

رینگ‌های 20 اینچی منحصر به‌فرد

اما با ورود به کابین پول‌استار 2، با یکی از خصوصیات شاخص و جالب توجه این خودروی برقی سوئدی مواجه خواهید شد. پول‌استار 2 یکی از اولین خودروهای تولید انبوه است که سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی آن از سیستم عامل گوگل یعنی اندروید بهره می‌برد. این سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی جدید، توسط یک صفحه نمایش لمسی 11 اینچی قابل کنترل است. به این ترتیب، محیطی دیجیتال در اختیار شما قرار خواهد گرفت که اپلیکیشن‌های مورد علاقه شما و سرویس‌های گوگل را با قابلیت‌های مختلف خودرو ترکیب می‌کند.

توماس اینگِنلات (Thomas Ingenlath)، مدیر عامل اجرایی پول‌استار، در خصوص این خودروی برقی جدید می‌گوید: «پول‌استار 2 اولین خودروی تمام برقی ما است و همه قسمت‌های آن با اشتیاق و علاقه شدید طراحی و مهندسی شده است. پول‌استار به عنوان یک برند تولیدکننده خودروهای پرفورمنس برقی، نقشی موثر در کاهش آلودگی هوا در جهان ایفا خواهد کرد.»

همانند کوپه پلاگین هیبریدی این برند سوئدی یعنی پول‌استار 1، پول‌استار 2 مدل 2020 هم فقط به صورت اینترنتی قابل سفارش خواهد بود. پول‌استار تصمیم دارد تولید این خودروی برقی جدید را برای بازارهای جهانی اوایل سال 2020 در چین آغاز کند.

پول‌استار 2 ابتدا در کشورهای چین، ایالات متحده، کانادا، بلژیک، آلمان، هلند، نروژ، سوئد و انگلستان عرضه خواهد شد. پول‌استار 2 مدل 2020 تا چند روز دیگر در نمایشگاه خودروی رنو 2019 به معرض نمایش گذاشته خواهد شد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

خبرنامه دنیای تراشه

با عضو شدن در خبرنامه چیپست، به ما اجازه می دهید تا در هنگام رویدادهای مهم، به سرعت شما را در جریان بگذاریم :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *