کسب درآمد از شبکه های اجتماعی

Unسسسسس-5
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در whatsapp

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

شاید تا چند وقت پیش شخصی که مغازه یا به قول قدیمیا دکان داشت و یا داخل بازار کار میکرد می توانست اجناس خود را به صورت حضوری به فروش برساند . این شخص می توانست مثلا یک بوتیک بزند و داخل مغازه یا فروشگاه خود لباس ها را در رگال یا ویترین گذاشته و برای آنها تبلیغ و چرب زبانی کند .

اما ورق برگشت.

اولین بار در سال ۱۹۹۱ تیم برنرزلی تجارت الکترونیک را پایه‌گذاری کرد و در سال ۱۹۹۴ که بانکداری آنلاین ایجاد شد، شرکت پیتزا هات اولین فروش اینترنتی خود را آغاز کرد در همان سال شرکت نت اسکیپ ارتباط امنیت لایه انتقال (SSL) را ابداع و ایجاد کرد و خرید اینترنتی به وسیله این پروتکل ایجاد شد. همچنین در همان سال کمپانی آلمانی اینترشاپ Intershop  اولین سیستم فروش اینترنتی خود را ایجاد کرد. ۱۹۹۵ شرکت آمازون و سال ۱۹۹۶ شرکت ئی بی نیز فعالیت‌های خود را شروع کردند.

در این نوع فروشگاه ها که بعد از به وجود آمدن اینترنت پا به عرصه وجود گذاشتند، فروشنده، لیست و مشخصات کالاهای خود را در سایت قرار می‌دهد و خریدار پس از مراجعه به این سایت و مطالعهی مشخصات و ویژگی‌های کالا، نسبت به ثبت سفارش خرید از فروشگاه اقدام می‌کند. این سفارش‌ها پس از بررسی و تأیید نهایی توسط مسئولان سایت با توجه به نوع کالا و حجم و وزن آن توسط پیک موتوری، پست یا باربری به آدرس سفارش‌دهنده ارسال می‌شود و وجه کالا به روش‌های مختلف قابل پرداخت می‌باشد. امروزه تجارت الکترونیک در سر تا سر دنیا بسیار رواج پیدا کرده‌است.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5568″ img_size=”large” alignment=”center”][vc_column_text]

اغلب پرداخت در این فروشگاه‌های اینترنتی به وسیله ابزارهای پرداخت الکترونیک قابل انجام است. کارت‌های پرداخت الکترونیک، چه به صورت مجازی (فقط قابل استفاده در فضای اینترنت) و چه به صورت فیزیکی اغلب قابل استفاده در چنین محیط‌هایی هستند. البته فروشگاه‌های اینترنتی محلی معمولاً قابلیت تحویل پول در هنگام دریافت کالا را نیز دارند، ولی در خریدهای اینترنتی جهانی معمولاً چنین امکانی فراهم نیست.

فروشگاه‌های موفق اینترنتی معمولاً ابتدا باید اعتماد مشتری را جلب نمایند تا به موفقیت دست بایند. بهترین قیمت همراه با کیفیت عرضه باید واقعی باشد. زیرا مشتریان در فضای مجازی به راحتی هر فروشگاهی را با دیگران مقایسه می‌کنند و تا به آن اطمینان نکنند دست به خرید نمی‌زنند.

خرید اینترنتی در جهان روز به روز به صرفه تر و مناسبتر از گذشته شده و اجازه مقایسه قیمت/کیفیت و خدمات کالا را به مصرف‌کنندگان می‌دهد. بدین ترتیب رضایت مشتریان بیش از پیش شده و اغلب ترجیح می‌دهند خرید خود را از اینترنت انجام دهند. در خیلی از موارد حتی خریداران کالای خود را در فروشگاه‌ها انتخاب و سپس آن را از اینترنت خریداری می‌کنند چون به صرفه تر خواهد بود. در برخی از نقاط جهان مانند آمریکا فروشهای اینترنتی از فروشهای حضوری پیشی گرفته‌است و این امر عرضه‌کنندگان را برآن داشته‌است که علاوه بر عرضه فیزیکی کالا/خدمات خود، عرضه اینترنتی را هم یکی از ملزمات خود بدانند.

در ایران هم در چند سال اخیر فروشگاه های اینترنتی و آنلاین جای خود را در بین مردم باز کردند. در ابتدا مردم بسیار بی اعتماد بودند البته حق داشتند چون بسترسازی و فرهنگ سازی مناسبی برای این تکنولوژی در ایران فراهم نشد به همین دلیل بسیاری از فروشندگان یا واقعی نبودند که به دنبال کلاهبرداری بودند یا محصولاتی که ارسال میکردند با تعریفی که از کالا داشتند مغایرت میکرد . اما در این سال ها به خصوص با شیوع ویریوس کرونا مردم ترجیح می دهند بسیاری از خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام دهند. حتی خرد از سوپرمارکت را .

ما در این مقاله فروش اینترنتی را به دو بخش تقسیم می کنیم .

فروش اینترنتی از طریق وب سایت ها

فروش اینترنتی از طریق شبکه های اجتماعی

ما قصد داریم فروش اینترنتی از طریق شبکه های اجتماعی را بررسی کنیم

شاید خیلی ها حتی فکرش را هم نمیکردند که اپلیکیشن هایی که برای دوستیابی یا آشنایی و ارتباط با بقیه درست شده اند و بیشتر برای سرگرمی و گذراندن وقت بودند تبدیل به یک اپلیکیشن فعال در زمینه ارائه محصولات و فروش آنها شود.

این روزها شاهد حضور جمع وسیعی از کاربران گوشی‌های هوشمند در شبکه‌های اجتماعی هستیم. فرقی ندارد برای برقراری ارتباط با دوستان و آشنایان باشد یا راه‌اندازی کسب‌وکار، به‌هرحال این شبکه‌ها به برنامه‌های ثابت گوشی‌های ما ایرانیان تبدیل‌شده است. کسب درآمد از شبکه اجتماعی را می‌توان مهم‌ترین رویدادی دانست که با توسعه آن در جهان ترکیبی از فعالیت‌های اجتماعی مجازی یا بازاریابی و فروش آنلاین به وجود آمده است، واقعیت این است که رسانه‌های اجتماعی و نفوذ هر چه بیشتر آن‌ها در میان کاربران مختلف در تمام نقاط دنیا باعث شده است که این شبکه‌ها به ابزارهایی مناسب برای تبلیغات و تجارت الکترونیکی تبدیل شوند.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5570″ img_size=”large” alignment=”center”][vc_column_text]

این روزها شاهد حضور جمع وسیعی از کاربران گوشی‌های هوشمند در شبکه‌های اجتماعی هستیم. فرقی ندارد برای برقراری ارتباط با دوستان و آشنایان باشد یا راه‌اندازی کسب‌وکار، به‌هرحال این شبکه‌ها به برنامه‌های ثابت گوشی‌های ما ایرانیان تبدیل‌شده است. کسب درآمد از شبکه اجتماعی را می‌توان مهم‌ترین رویدادی دانست که با توسعه آن در جهان ترکیبی از فعالیت‌های اجتماعی مجازی یا بازاریابی و فروش آنلاین به وجود آمده است، واقعیت این است که رسانه‌های اجتماعی و نفوذ هر چه بیشتر آن‌ها در میان کاربران مختلف در تمام نقاط دنیا باعث شده است که این شبکه‌ها به ابزارهایی مناسب برای تبلیغات و تجارت الکترونیکی تبدیل شوند.

در حال حاضر وجود گوشی‌های هوشمند دسترسی کاربران را به اینترنت تسهیل کرده که همین امر موجب شده بسیاری از شرکت‌ها به فکر بهره‌برداری از این فرصت باشند. آن‌ها بدون هیچ معطلی اقدام به راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی کرده‌اند که در آن اطلاعاتی در رابطه با خدمات و تولید در اختیار طرفداران قرار می‌گیرد. تکرار مداوم نام تجاری با برند موجب می‌شود مخاطب با آن‌هم نوا شود و پس از مدتی برای خرید محصولات اقدام کند. همچنین آمار مربوط نشان می‌دهد که بیش از ۹۷ درصد جستجوهای کاربران شبکه‌های اجتماعی به کسب‌وکارها و فروشگاه‌های اینترنتی مربوط است و نزدیک به ۸۰ درصد مدیران و صاحبان کالا باور دارند که شبکه‌های اجتماعی نقش بسیار مهمی در مارکتینگ و برندینگ آن‌ها دارند.

حالا خریدوفروش آنلاین در این شبکه و به اشتراک‌گذاری عکس، از رونق نسبی برخوردار است و باوجودآنکه هنوز تجربه‌ای جدی از تجارت الکترونیکی در کشور ما وجود ندارد اما راه‌اندازی کسب‌وکار در شبکه‌های اجتماعی راهکار بسیاری از افراد به‌خصوص قشر جوان شده است؛ بنابراین نگاه به این شبکه‌ها به‌عنوان فرصتی تازه برای رونق کسب‌وکار و ایجاد فرصت‌های شغلی آن‌هم بدون نیاز به سرمایه قابل‌توجه گرچه یک نگاه مدرن و منطبق با روند جهانی است اما از آسیب‌های این نوع تجارت هم نمی‌کاهد.

شما به چند روش می توانید محولات خود را در اینترنت بفروشدید.

با تبلیغات هوشمند Lookalike Audience در فیسبوک تجارت خود را متحول کنید

تبلیغات هوشمندانه یا Lookalike Ads نوعی از تبلیغات ارائه شده توسط فیسبوک می باشد که دارای یک سیستم پیشرفته برای شناسایی اهداف مخاطبین شما است. این سیستم به شما کمک می کند تا مخاطبین خود را بهتر شناسایی کنید و برای شما امکان برقراری ارتباط با آن ها را در بستری تجاری فراهم می کند. این نوع از تبلیغات هوشمند مناسب برای تجارت هایی می باشد که به فروش محصولات و سرویس های خاص مشغول هستند.

اکنون بخش عمده ای از این سرویس در شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز که کاربران زیادی در ایران دارد فعال شده است و ممکن است اخیرا وقتی در حال گشت و گذار در اینستاگرام هستید متوجه مطالبی شوید که در میان محتوای صفحاتی که دنبال کرده اید نمایش داده می شوند و یک پیشنهاد تبلیغاتی هستند که بر اساس علایق شما در صفحه اینستاگرام شما نمایش داده می شود.

برای فعال سازی این تبلیغات نیز باید از بخش تبلیغات فیس بوک اقدام کنید، این سرویس تبلیغاتی در اینستاگرام هم اکنون توسط شرکت های ایرانی زیادی فعال شده و مورد استفاده قرار گرفته است و در حال گسترش می باشد.

یک اینفلوئنسر مارکتینگ هدفمند در شبکه های اجتماعی شروع کنید

تقریبا تمام تاجران و کارآفرین های امروزی که به اینفلوئنسر مارکتینگ پرداخته اند معتقدند که این روش از تجارت، کارآمد و مفید می باشد. مبحث Influencer Marketing گسترده و دارای جزئیات زیادی می باشد که نمی توان خیلی خلاصه وار آن را توضیح داد. اینفلوئنسرها افرادی فعال و با پتانسیل بالا در تجارت آنلاین و بخش های مختلف آن مثل رسانه ها و شبکه های اجتماعی هستند. این افراد خاص می توانند تجارت شما را با سرعت و کیفیت به مراتب بیشتری گسترش دهند. شما اگر بتوانید یک شبکه تجاری ایجاد کرده و با اینفلوئنسر مارکترها مراوده داشته باشید، شانس بسیار بیشتری برای کسب مشتری و افزایش فروش دارید.

به استاد استوری های اینستاگرام و مشاور محتوا تبدیل شوید

بدون شک شبکه اجتماعی اینستاگرام یکی از بزرگترین و احتمالاً یکی از سه شبکه اجتماعی محبوب حال حاضر در دنیا می باشد. اینستاگرام به صورت مقطعی قابلیت هایی معرفی کرد که این رسانه اجتماعی را بیش از پیش بزرگ و کاربردی کرد. یکی از این قابلیت ها، قابلیت استوری گذاشتن می باشد. به گفته کارشناسان، از زمان اضافه شدن این قابلیت به اینستاگرام، محبوبیت این شبکه بیش از 40% افزایش یافته است و تعداد کاربران آن از مرز بیش از 800 میلیون نفر گذشته است.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5569″ img_size=”large” alignment=”center”][vc_column_text]

بسیاری از افراد موفق معتقدند تأثیری که استوری ها در تجارت آن ها داشته، حتی به نوعی از فعالیت های مشابه در Snapchat نیز بهتر بوده است. دیدن استوری ها برای کاربران وقت زیادی نمی گیرد و مشاهده آن ها خیلی راحت است. بنابراین تبلیغاتی که از این طریق صورت بگیرند شانس زیادی برای دیده شدن دارند. برندهای بزرگ تجاری، تقریباً هر روز از طریق استوری ها با کاربران و مشتری هایشان در ارتباط هستند. شما نیز می توانید از طریق استوری ها محصولات و سرویس خود را به کمک تصاویر و محتوای جذاب برای کاربران بی شماری به نمایش بگذارید.

حرف آخر:

شبکه های اجتماعی پتانسیل پرورش دادن کسب و کارهای پردرآمد را دارند. اگر شما هم می خواهید در میان این افراد باشید، پس باید اول جنبه های مختلف این شبکه ها را شناسایی کرده و مهارت های کافی را از الگوبرداری از رقبا و یافتن راه های جدید و انحصاری به دست آورید. سپس اهداف خود را مشخص کرده و هم راستا با فعالیت در این رسانه ها، اهدافتان را دنبال کنید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

خبرنامه دنیای تراشه

با عضو شدن در خبرنامه چیپست، به ما اجازه می دهید تا در هنگام رویدادهای مهم، به سرعت شما را در جریان بگذاریم :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *